Gemuk Air

June 04, 2017

Gemuk air.

Jadi anda dah diet. kemudian anda timbang berat dan ternyata berjaya kurangkan berat.

Masalahnya anda tak nampak kurus pun. Lebih teruk lagi, nampak mcm jadi fluffy. macam lembik je badan.

Otot badan hilang ke? 😣

Berita baiknya, tak perlu terlalu risau, jika intake protein harian anda cukup.

::::::Kenapa perlu protein harian yang cukup:::::

Bila kita diet dengan jumlah protein yang cukup, sel lemak kita diurai. tempat asal sel lemak yang hilang tu menjadi kosong.

Tetapi badan tak kecut serta merta. Dan badan kita akan automatik mengisi tempat kosong itu dengan air.

Tetapi anda tak perlu risau pun. Air itu akan flush out nanti, tempohnya bergantung pada individu.

Ketika itu nanti diet anda akan nampak kesannya.

Bukan sesuatu yang pelik orang yang berdiet tiba-tiba je nampak lebih slim overnight je. Sebab benda ni lah 😁

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook